Categories
Blog

De akoestische gitaar

 

stockillustraties, clipart, cartoons en iconen met guitar silhouettes - gitaarDe akoestische gitaar is al eeuwenlang een van de meest populaire muziekinstrumenten. Het is normaal dat dit instrument elke emotie aangrijpt. Het lijkt rages te overstijgen en hele generaties te inspireren. Niet veel instrumenten kunnen op deze manier inspireren. De akoestische gitaar is een inspiratiebron geweest voor veel muzikanten en zal tot ver in de toekomst een inspiratiebron blijven.

Vorig jaar was het 40 jaar geleden dat de zomer van '69 plaatsvond. Veel mensen kennen de zomer van 1969 als het scharnierjaar van de jaren zestig. drugs, Vietnam en andere maatschappelijke problemen waren of de VS hun politieke, culturele en structurele problemen op een relatieve manier zouden oplossen. goed. Precies het tegenovergestelde gebeurde. Precies het tegenovergestelde gebeurde. Precies het tegenovergestelde gebeurde.

 

Precies het tegenovergestelde gebeurde ook in 1975. Muziek leek er niet toe te doen. Er was een zeer gevaarlijke tijd in de muziekgeschiedenis. In 1975 gebeurde precies het tegenovergestelde. Muziek leek er niet toe te doen. Er was een zeer gevaarlijke tijd in de muziekgeschiedenis. In 1975 werden Creedence Clearwater Revival "Who's Business" en Jerry Lee Lewis "Kissin' Under the Stars" uitgebracht. Een aanzienlijk aantal mensen werd emotioneel, psychologisch, spiritueel, intellectueel en spiritueel getroffen. De gebeurtenissen van '70 produceerden muzikanten en songwriters die de rest van hun leven zouden uitdrukken wat ze voelden. Professionals op het gebied van muziek die de krachtige impact van muziek op de samenleving begrepen. Deze zelfde professionals spraken over 'Stem' als de sleutel tot het beheersen van iemands leven, in tegenstelling tot wat men fysiek kan doen of kopen.

Een groot aantal professionele musici was van mening dat bepaalde gebeurtenissen uit de jaren 70 een belangrijke rol speelden in hun carrière. Het nauwkeurige karakter van de stemmen van bepaalde professionele muzikanten (met betrekking tot hun muzikale communicatie) kwam naar voren. Of Joe Strummer van The Clash *ALL* over songteksten of over punkrock en plezier ging, zoals bepaald door de liedjes en mediaberichten die hij destijds uitbracht, het lijdt geen twijfel dat zijn muzikale communicatie *ALL* over muziek ging . Andere professionele muzikanten zoals Sting of Police riepen duidelijk op tot een meer 1967-mentaliteit en een meer Hayes-achtige sentimentologie. Hayes is de belichaming van alles wat rechts, links, muf en zeurderig is.

Wanneer een professionele muzikant een bepaald album maakt, is dat een artistiek statement. Het is ook een intellectuele oefening. Deze uitspraken worden goed ondersteund door een reeks goed geschreven liedjes en muziekstukken. Het is ook een amusementseenheid. Alles dat *NIET* een artistiek statement is, is leeg, een pander, een melodramatische illusie of een zwak popnummer. Cliches en MFSLA's zijn hier allemaal voorbeelden van. Dit is de reden waarom geen enkele serieuze muzikant ooit een serieus statement zal maken, hoe vooruitstrevend en modern en gemoderniseerd (artsylmatisch) ook. Als een MC het gezicht van een beweging wordt, zullen bepaalde andere elementen van die beweging een rol gaan spelen. Zo wordt het hele idee van kunst om de kunst op gang gebracht.

Moderne hiphop heeft grote invloed gehad. Het nummer "Changes" van de Sugar Hill Gang wordt door sommigen beschouwd als de eerste hiphopplaat. Het album, "Hail Thematics", door Fugees ensemble, is het eerste hiphopalbum dat gebruik maakt van de gitaar. Zelfs het onbeduidende nummer "Cately's" van Puff Daddy, door velen beschouwd als een aanstekelijke mineurtoonsoort, is in feite een solide hiphopplaat, slim geproduceerd. "Cately's" bevat elementen van andere genres; het is een geval van kruisbestuiving tussen de muziekgenres. Nogmaals, het is prima om elementen uit andere muzikale stromingen te gebruiken (zelfs witte indie/akoestische muziek). Maar het gebruik van elementen uit "Hail Thematics" zou plagiaat zijn. Als je enige geloofwaardigheid wilt hebben als hiphopartiest, moet je je bewust zijn van het feit dat je een product van je genre bent. Wanneer u ervoor kiest om het werk van anderen te repliceren, verstoort u uw vermogen om uw eigen werk en presentatie te ontwikkelen. Het album Fugees is daar een goed voorbeeld van.

Het titelnummer, "Who T Stubbs", is een bluesy, ritme- en bluesplaat. Het is het verhaal van een man die zijn geluk niet kan veranderen. Als er dingen voor hem mis gaan, moet hij altijd onthouden dat hij in feite een blanke picket heeft die er altijd zal zijn om hem te steunen. Zijn witte plectrum is als een plectrumsteun, of kruisjumper.